Choď na obsah Choď na menu
 


Prehistorik

22. 5. 2010

ObrázokVýrobca: Titus France SA
Distribútor: Titus France SA
Žáner: 3rd-Person Perspective, Platform, Side-Scrolling
Kategória: Arkády
Rok vydania: 1991
Veľkosť: 574 Kb
Platforma: DOS, Amiga, Amstrad CPC, Atari ST
Hodnotenie:
7/10

____________________________________________________________________________

Prehistorický človek, prehistorické jedlo, prehistorické problémy.

____________________________________________________________________________

Byť neandertálcom muselo byť namáhavé a v mnohých prípadoch aj otravné. Len čo sa pračlovek ráno zobudil zistil, že nemá nič pod zub, pretože posledného mamuta zjedol na večeru. Keďže chladničky, mrazničky a podobné vymoženosti dnešnej modernej doby, ktoré pomáhajú uchovávať potraviny čerstvé, neexistovali, musel si pračlovek obstarávať čerstvú potravu dennodenne a to lovom. Lov samozrejme neprebiehal dnešným štýlom „Nabi, odisti a vystreľ“(niekedy ani odistiť netreba a už to fičí),  ale prostredníctvom primitívnych zbraní ako bol kus obyčajného kameňa alebo naostrený kus dreva. Neskôr sa na scéne objavili aj rôzne kyjaky, primitívne kópie, praky.

Téma pračloveka hľadajúceho potravu a bezpečie zaujala aj francúzsku developerskú firmu Titus Software, ktorá jej dala konkrétnu hernú podobu. Na hernom liste tejto európskej firmy nenájdeme  žiaden výrazný a populárny titul; skôr ako výrobe hier sa venovala publikácií hier iných výrobcov.

Hra začína introm, v ktorom sa neandertálcovi sníva o poriadne veľkom a šťavnatom kuse mäsa. Hneď nato vstane zo svojej húpajúcej siete a vydá sa obstarať obživu na uspokojenie svojho žalúdka a hnevu svojej ženy. Obživa má podobu dinosaurov, medveďov, netopierov, ale aj ovocia a surového mäsa pohodeného pri ohni v jaskyniach. V jaskyniach okrem jedla sa dajú nájsť aj bonusové predmety, ktoré vám vylepšia zbraň, pridajú časť života alebo z vás urobia nesmrteľného a nebojácneho lovca. Bonusy nenachádzate len v jaskyniach, ale aj pri pohybe krajinou, prostredníctvom levitujúceho chlapíka, ktorý sa občas nečakane zjaví v určitej časti mapy a vy ho musíte pre získanie bonusu ovaliť kyjakom. Začínate s 3 životmi a časovým limitom; po stratení všetkých životov alebo po uplynutí časového limitu hra končí. Každý život má 10 častí, takže o neho neprídete pri prvom údere od nepriateľa, ale až postupne. Na lov zvierat vám slúži najskôr drevený kyjak, ktorý sa postupom času môže vylepšiť na kamenný, atd. O vylepšenú zbraň prídete vždy, keď stratíte jeden z vašich životov. Dosah kyjaku je ďalším limitujúcim faktorom v hre; je veľmi krátky, preto potrebujete dostatočne načasovať každý váš útok, keď tak neurobíte, tak zbytočne prídete o časť z vášho života, čo môže byť časom frustrujúce. Na niektoré zvieratá vám bude stačiť udrieť kyjakom jedenkrát, na iné viackrát. Cez omráčené zviera musíte ešte prejsť, čím sa automaticky spracuje na mäso do vášho „Food baru“, ktorý potrebujete naplniť pre postup do ďalšieho levelu a na body. Hra pozostáva zo 4 klasických a 3 „boss levelov“. Bossovia sú celkom tuhí protivníci a s ich zabitím budete mať slušné problémy.

Grafika hry je krásne farebná, jednotlivé kamenné jaskyne, drevené rebríky a humorne stvárnená hlavná postava, ale aj nepriatelia, dodávajú hre potrebnú „prehistorickú“ atmosféru. Nebudete sa prechádzať len po súši, ale aj vo vode, vo vzduchu s balónmi oviazanými okolo zápästia alebo s prehistorickým rogalom, v korunách stromov, atd. . V hre absentujú skryté miestnosti s pokladmi alebo zložitejšie „puzzle“, ktoré by namáhali mozog hráča. Taktiež sa hra nedá uložiť, ani neexistuje žiadne heslo k prejdenému levelu, takže po konci hry musíte hru začínať od začiatku. Čo sa týka hudby, tak každý level má svoju špecifickú melódiu, ale mne osobne každá z nich prišla po určitom čase otravná, preto je lepšie si k hre pustiť vlastný obľúbený soundtrack. Prehistorik je teda klasická hopsačka so štýlom „ala Mario“.  

7/10

Autor: Streamline

 
 
Ovládanie
[Šípky] - pohyb
[Medzera] - útok

 

Download (Počet stiahnutí - )

Extra: Obrázok

 

Abandonia Mar 11, 2004 3 z 5 60%

Developer:
CYBELE

Programming:
Olivier Diaz

Graphics:
Jean‑Christophe Alessandri

Conversion:
Carlo Perconti

Music:
Michel Golgevit, Zorba Kouaik

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.