Choď na obsah Choď na menu
 


Jazz Jackrabbit

16. 6. 2009

ObrázokVýrobca : Epic MegaGames, Inc.
Distribútor: Epic MegaGames, Inc.
Žáner: Action, Platform
Kategória: Arkády
Rok vydania: 1994
Veľkosť: 7.29 Mb
Platforma:
DOS
Hodnotenie:
10/10

____________________________________________________________________________________

Legendárna akčná arkáda s Jazzom!

____________________________________________________________________________________

 

Obrázok Epic MegaGames je veľmi známa firma. Mnohým z Vás ju ani nemusím predstavovať. Má na svojom konte také pecky ako Jill of the Jungle, One Must Fall alebo sériu Unreal. Dnes recenzovaná hra Jazz Jackrabbit získala veľký úspech aj pre svoju originalitu, náročnosť a vtipnosť. Poďme si ju ale bližšie rozobrať!

Úloha hry je klasicky netradičná - zachrániť princeznú Evu Earlong a poraziť lídra korytnačích teroristov - Devana Shella. Hra je postavená na šiestich epizódach + ak máte CD verziu, pribudnú vám ďalšie 3 epizódy a môžete hrať samostatné bonusové levely. V každej epizóde sú tri svety na preskúmanie (samozrejme hra je lineárna, ale postup v leveli si niekedy môžete určiť sami). V každom svete sú dva leveli. A v každom leveli je jeden checkpoint na uloženie. Rýchlosť hry záleží na vás. Vy určujete tempo, akým smeruje hra. Nemusíte sa nikde ponáhľať. Hra vám to aj tak nedovolí. Je totiž pekelne ťažká!

Čo znamená slovo "pekelne ťažká"? Myslí sa tým naozaj pramálo ľahká a neuveriteľne ťažká obtiažnosť. Sú 4 úrovne obtiažnosti a z toho už pri druhej bude mať problém aj skúsený hráč. V tejto hre platí pravidlo - čím väčšia obtiažnosť, tým viac tuhších protivníkov a menej života. 

Grafika hry je až neuveriteľne krásna! Epic za dva roky od posledného dielu Jill of the Jungle vyletel raketovou rýchlosťou až na samý koniec vesmíru. Design levelu je na každej planéte iný, čo je priam neuveriteľné, keďže planét je  28. To nám spolu dáva vyše 56 levelov. S Jazzom budete upaľovať od slnečných planét plných čudesných objektov, cez robotické a industriálne oblasti až po záverečné kolá na materskej lodi. Epic má neskutočnú fantáziu.

Animácie sú bravúrne a musím sa Epicu pokloniť. Jazz vo voľnej chvíli, keď budete neaktívny, bude chrúmať svoju mrkvu a škeriť sa pritom na vás. Pohyby skoro všetkých nepriateľov vám budú pripadať smiešne, takže Epic si z toho ťažkú hlavu nerobil.

Obrázok Bonusové levely sú kompletne v 3D.Dostanete sa do nich keď zoberiete <======= červený rubín, ktorý je šikovne schovaný na každej planéte. V tomto leveli budete mať za úlohu za dve až tri minúty nazbierať určitý počet modrých drahokamov. Odmena za tento malý quest bude viac než štedrá - bonusový život. Ako pasce sa tam budú vyskytovať rôzne typy spomalovacích kruhov, bažin, alebo samoskákacích plošiniek. Niekedy sa zákerne za diamantom objaví "Exit", ktorý vás vyhodi z bonusového levelu bez odmeny, takže budete mať čo robiť, aby ste doň nevpálili točiaci sa plnou rýchlosťou za drahokamami (viz.video č.2.).

 

Hlavnou a jedinou zbraňou je Jazzova modrá búchačka, ktorou rozmetáva nepriateľov na prach. Špecialitou tejto zbrane je, že sa dá nabíjať rôznymi nábojmi.

Obrázok Blaster - základné a neobmedzené náboje. Táto zbraň nijak nevyniká, poslúži jedine, ak už nemáte žiadne iné náboje. Strely sú pomalé a majú rovnú dráhu letu.

Obrázok Toaster - ohnivé strely, ktoré vynikajú svojou rýchlosťou a pri vzatí dostatočného množstva zvýšenia rýchlosti streľby dokážu narobiť riadny bordel v nepriateľskej linií.

Obrázok RF Missile - jedná sa o dve rakety vystrelené na jeden výstrel. Idú každá iným smerom a dokážu jedným výstrelom urobiť 2x viac škody.

ObrázokLauncher - moja obľúbená zbraň už len preto, že na zemi pekne skáče a dokáže sa dostať takmer všade. Určite si ju hneď zamilujete!

ObrázokTNT - túto zbraň nebudete zas tak často používať už len preto, že jej deštruktívna sila zničí všetko na obrazovke. Hodí sa ako záložná zbraň, keď Vás už budú nepriatelia štvať.

 

Obrázok Interface je založený veľmi jednoducho a pritom spĺňa svoju úlohu na jednotku. Nachádza sa v ňom veľa dôležitých informácií, ako napríklad aktuálny život, počet životov, čas na prejdenie levelu (za ktorý dostanete body do skóre) a zbraň.

Ovládanie Jazza je intuitívne. Skladá sa zo skoku, smeru do ľava a do prava a zo streľby. Ešte budete potrebovať Ctrl na premieňanie zbraní a ovládanie je hotové. Opäť jednoduchosť zvíťazila nad zložitosťou.  

"Animované sekvencie na konci každej epizódy sú veľmi pekné a nemenej vtipné."

"Hra Jazz Jackrabbit je inšpirovaná hrami Sonic the Hedgehog a Mário."

Na konci každej epizódy je, okrem záverečnej animačky, aj záverečný boss. Väčšinou je to stará známa korytnačka Devan Shell, ktorý len mení dopravné prostriedky. Na konci prvej epizódy bude proti vám v lietajúcom tanieri, v ďalšej zas v pozemnom prostriedku, atď. Bohužial, záverečný bossovia nie sú príliž ťažký. Nezabijete ich síce hneď, trochu to potrvá ale správnou taktikou Vám nemusia ubrať ani kúsok života. Stačí zostať na začiatku a ak máte nejaké náboje "Launcher" o ostatné je postarané.

Nesmiem zabudnúť na špeciálne veci v leveli. Sú nimi predovšetkým ochranné kocky, ktoré Vám dajú na niekoľko rán nesmrteľnosť, ďalej to je už klasická nesmrteľnosť v tvare hviezdičky - cca 15 - 20 sekúnd. Super vec je strieľajúci papagáj, ktorý vám veľmi pomôže s nepriateľmi a stane sa na krátky čas váš osobný bodyguard. Stratíte ho utrpením zranenia. Legendárna lietajúca doska, ktorou sa môžete vyhnúť nepríjemným korytnačkám a inej havedi...

Nepriatelia sú klasickí aj menej klasickí. Rovnako ako o designu platí - na každej planéte iní nepriatelia. Na prvej planéte - slnečnej trávnatej - stretnete viac-menej zvieratá ako osy alebo korytnačky (tie budú všade). Všade sa budú vyskytovať aj miniatúrne korytnačky, ktoré vám ale nič nespravia. 

Hudba je kapitola sama o sebe. V tejto hre to platí desať-násobne viac. Každá planéta má svoju charakteristickú melódiu. Tvorcovia museli vynaložiť úsilie vymyslieť viac než 25 skladieb (a ja som tých 25 skladieb musel nahrať :-D). Bravúrna práca Epic!

Za hudbou nezaostávajú ani zvuky. Sú veľmi rozmanité a väčšinou budete počuť iba Jazza - ak stratíte život, alebo zoberiete mrkvu na obnovu. Sú veľmi kvalitné.

BRAVO EPIC!

10/10

Autor: Methat

 
 

Ovládanie
[Šipky] – pohyb
[Medzera] - streľba
[Alt] - skok
[Ctrl] - rýchla premena zbraní
[1-4] - premena zbraní  

 

Download (Počet stiahnutí - )

Extra: Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

 

Pelit (Fínsko) Jul, 1994 87 zo 100 87%
PC Player (Nemecko) Nov, 1994 70 zo 100 70%

Design:
Robert A. Allen, Cliff Bleszinski, Arjan Brussee

Lead Programming:
Arjan Brussee

Animation:
Nick Stadler

Additional Graphics / Artwork:
Joe Hitchens, James Schmalz, Tomisa Starr

Music:
Robert A. Allen, Joshua Jensen

Sound:
Nando Eweg

Producer:
Mark A. Rein, Tim Sweeney

Manual Artwork, Cover and Comic Book:
Nick Stadler

Manual Design and Typesetting:
Mark A. Rein

Beta Test Leader:
Andrew Lehrfield

 

Bonusové levely
 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Jazz Jackrabbit

(Jazz, 8. 7. 2010 23:22)

Ja som največí fanúšik (Podla mna :) mám všetky Jazz Jackrabbit hry a urobil som o tejto skvelej hre článok na wiki (možete sa pozriet) : http://sk.wikipedia.org/wiki/Jazz_Jackrabbit

tato hra je fakt pecka :D

(didushiq, 30. 6. 2010 17:34)

moc peckova hra ja ju loooooooooooobim ***** 1.krat som ju hrala ked som mala 4 roky ale je to brutalne good hra :)))) a moc sa mi k nej lubia aj tie vianocne epizody :D proste number one :D

kwak

(patrik vymetal, 14. 7. 2009 12:32)