Choď na obsah Choď na menu
 


Alien Trilogy

14. 2. 2009

ObrázokVýrobca: Probe Entertainment Ltd.
Distribútor: Acclaim Entertainment, Inc.
Žáner: 3D FPS Shooter Sci-Fi
Kategória: Akčné
Rok vydania: 1996
Veľkosť: 16,4 Mb
Platforma: DOS, PlayStation, SEGA Saturn
Hodnotenie: 8/10

___________________________________________________________________________________

Hororová 3D FPS, ktorú si musíte zahrať!

___________________________________________________________________________________

Hry s tématikou votrelcov, alienov, tu už boli v množstvách adventúr, RPGčiek ale azda najviac rozšírený žáner s touto hororovou tématikou je v akčných hrách. Či už je to akýkoľvek typ - 3D, 2D, alebo iný rozmer, autori nám vždy naložia istú dávku strachu a adrenalínu, ktorý sa nám dostane pod kožu a vydrží až kým nezabijete posledného parazita z inej planéty, ktorý si myslí, že jej patrí cudzí majetok. Má teda Alien Trilogy tieto aspekty?

Príbeh hry je celkom jednoduchý - dostať sa cez 34 levelov a zabiť 3 kráľovné alienov. Pohybovať sa budete v modernom komplexe, ktorý napadli ako inač alieni rôzneho druhu. Od začiatku budete stretávať alienov od najmenších rýchlych ale málo odolných prísavníkov (znie to ako názov okrasnej ryby ale lepšie sa to nazvať nedá... naozaj sa na vás prisajú - na hlavu), ďalej veľmi odolných dospelých votrelcov, ktorí sa v zle osvetlenej miestnosti strácajú, alienov lezúcich po strope, nakazených ľudí so zbraňami, zmutovaných psov a v poslednej rade kráľovné.

Obtiažnosť je tu veľmi dobre optimalizovaná. Aby nešlo o nejakú lacnú paródiu na tento žáner, sú 3 stupne obtiažnosti a hra od začiatku naberá na váhe. Verte, že v tejto hre budete MUSIEŤ šetriť muníciou. Inak si budete musieť vystačiť s pištoľou - základnou zbraňou, pri ktorej ak dosiahnete 0 nábojov s každou zbraňou ktorú máte, budete mat vždy jeden náboj v zásobníku - čiže nekonečno, avšak postih je pomalá streľba. Škoda, že tu autori nedali nejakú zbraň na blízko. Taká motorovka by nebola od veci.

 

Zbrane - trochu vám ich priblížim:

Obrázok 9mm Pistol - ako prvá sa vám do rúk dostane táto zbraň. Na začiatku veľmi užitočná, keď dôjdu náboje je to vaša spása, váš lístok z pekla. 

 

ObrázokBrokovnica - veľmi účinná na prísavníkov a votrelcov, v pokročilej hre pomalá a neúčinná...

 

 

 Obrázok

Pulse rifle - typická vojenská automatická zbraň, používaná v Sci-Fi filmoch / hrách. Veľmi účinná, neskôr vymeníte za nižšie položenú zbraň.

 

 

 Obrázok

Smart gun - v preklade inteligentná zbraň, taktiež veľmi používaná vojenská ťažká zbraň s neuveriteľnou rýchlosťou a silou. Najviac používaná zbraň v Alien Trilogy.

 

 Obrázok

Plameňomet - posledná zbraň, veľmi efektívna, na spôsobenie poslednej šialenej agónie alienom. Táto zbraň je veľmi silná no prevyšuje efektívnosť nad silou, takže je lepšia Smart gun.

 

Grafika je tu pekná. Trochu si budete musieť zvyknúť na horší 3D pohľad a horšiu optimalizáciu na DOSBoxe. Hra vyšla aj na Playstation a SEGA Saturn v tom istom roku, takže v základnom DOSe by nemal byť problém. Animácie sú veľmi dobré. Prísavníci sa budú snažiť na vás vyskočiť, aby vám vzápätí zobrali vašu ľudskosť, dospelí votrelci budú uhýbať po celom priestore, aby získali čas a skončili tak vašu márnu snahu zabiť ich kráľovnú atď.

Veľmi dôležitú úlohu tu zohrávajú prepínače alebo ak chcete tlačidlá na otváranie dverí, alebo zapnutie svetla. Niekedy budú strážené, niekedy nie, no cesta k nim je veľmi ťažká.

Úlohy misií sú rozdelené rôzne a striedajú sa, čím nevzniká stereotyp. Hneď v prvej misii sa budete musieť dostať ďalej, predtým však musíte nájsť a zobrať batériu od dverí k výťahu. Popritom v leveli môžete nachádzať skryté miestnosti, poklady a plniť si tak vrecká (nie zlatom) muníciou. Ďalej popri aktuálnom cieli misie môžete vyničiť celý level alienov - niekedy to budete mať v cieli misie. V jednej misií som nikoho nezabil, pobral som akurát nejaké veci zo zeme a šup do výťahu. V ďalšej som mal nájsť zase výťah za stanovený čas, inak by vybuchlo poschodie na ktorom som bol.

Predmety... budete tu nachádzať väčšinou náboje do zbraní, lekárničky, identifikačné čísla ľudí, brnčo, granáty alebo kompletnú mapu úrovne - práve tá vám niekedy veľmi pomôže nájsť východ. Interaktivita s prostredím tu funguje, takže niektoré bedničky vám hodia náboje / lekárničku, niektoré vypustia prísavníkov a niektoré vybuchnú a otvoria vám cestu.

Interface je takmer dokonalý. Obsahuje množstvo informácií, je v ňom všetko prehľadné + nezaberá zbytočne veľa obrazovky. Radar v pravom dolnom rohu si väčšinou nebudete všímať, keď budete kropiť nepriateľov s čerstvo nabitej smartky. Hodí sa v temných chodbách, keď máte veľmi málo života a minimum nábojov. Radar bliká a nepríjemné tóny zároveň s blikaním vám hrajú na nervy. Ja som to riešil typickým výkrikom "FOR THE HORDE" a vrhnutím na prekvapeného nepriateľa s cieľom nájsť rýchlo nejaké náboje, alebo lekárničku - to je ten pravý adrenalín.

Hudbu som si v DOSovskej verzii nemal možnosť vypočuť, na Playstation a SEGE už je. Je temná, pravá pre Sci-Fi žáner. Zvuky sú veľmi dobré. Zvuky zbraní, smrti, otvárania dverí, výbuchov atď...

8/10

Autor: Methat

 
 
Ovládanie

Základný pohyb
[W] - pohyb hore
[S] - pohyb dole
[A] - pohyb doľava
[D] - pobyv doprava
[Myš] - otáčanie
[Home] - pohľad hore
[End] - pohľad dole

Akcia
[Ľavé tlačítko myši / Ctrl] - streľba
[Pravé tlačítko myši] - granát
[Medzera] - aktivácia, otváranie dverí

Výber
[1] - [5] - zmena zbraní
[6] - výber zbraní hore
[ESC / Tab] - menu
[F10] - zmena svetlosti

 

Download (Počet stiahnutí - )

Extra: Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

 

Privat Computer PC 1997
82 zo 100
82%
PC Player (Nemecko) Nov, 1996
4* z 5*
80%
Abandonia 24 Aug, 2005 4 z 5
80%
PC Zone 13 Aug, 2001 7,9 zo 100
79%
Gamezilla 17 Aug, 2000
79 zo 100
79%
PC Games (Nemecko)
Dec, 1996
64 zo 100
64%
Computer and Video Games (CVG) 15 Aug, 2001 5 z 10
50%
Just Games Retro 16 Mai, 2006
46 zo 100
46%
GameSpot
03 Jan, 1997
4 z 10
40%
High Score
Feb, 1997
2 z 5
40%

Producer:
Peter Jones

Lead Design:
Matt Nagy

Level Design:
Andy Squirrell

Level Mapping:
Jonathan Gibson, Kevin Watts

Lead Programming:
Greg Michael

Programming:
David Shea

Graphics / Artwork:
Errol Gale, Dave Kite, Guy Mills

Utility Programming:
Tony Monckton

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.